Koning lijsttrekker VVD Meppel

Roelof Pieter Koning is woensdagavond door de ledenvergadering van de VVD Meppel unaniem verkozen tot lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. In een bomvol Herberg ’t Plein werd de complete lijst met maar liefst 28 liberalen door de leden vastgesteld. Op nummer twee, achter lijsttrekker Koning, staat de huidige fractievoorzitter Frank Perquin. Op plek drie staat nieuwkomer Ditta Cazemier, gevolgd door de huidige raadsleden Annigje Udinga op vier en Robin van Ulzen op plek vijf.

De top acht wordt gecomplementeerd door Simone Schonewille, huidig raadslid Marisa Grotens en Erwin Grevink. Roelof Pieter Koning toonde zich bijzonder verheugd over de lijst met kandidaten die de komende maanden campagne gaan voeren. ‘We hebben een kwalitatief zeer sterke lijst met herkenbare namen en frisse nieuwe mensen’, zei hij.

‘Dit is een goede mix van jong en oud en woonachtig in alle delen van Meppel. Ik ben er daarnaast extra trots op dat wij als ondernemerspartij een aantal ondernemers op de lijst hebben staan zoals Manon Taal-Kuiters, Geert Jonker, Jessica Knoop, Hillard Worst, Jan Roelof Meesters en Jaap de Boer als lijstduwer. Wij zijn blij dat deze actieve Meppelers hun naam willen verbinden aan de VVD en onze ambassadeurs willen zijn.’

Koning gaat naar eigen zeggen met een heel positief gevoel de verkiezingen in. ‘De afgelopen vier jaar hebben we als VVD laten zien op te komen voor de belangen van onze kiezers. Binnenkort
 presenteren we ons verkiezingsprogramma en daarin komen we met een herkenbaar, maar ook ambitieus verhaal. We willen ons ook de komende vier jaar weer vol voor de gemeente Meppel
 inzetten.’