De uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen

Afgelopen dagen, van 14 tot en met 16 maart waren de gemeenteraadsverkiezingen. In dit artikel meer over de uitslag en hoe verder!

Het is natuurlijk altijd jammer om een zetel te verliezen, maar het is wel in lijn met de landelijke trends. En de Meppeler VVD blijft met afstand nog steeds de tweede partij van Meppel. De afgelopen jaren hebben we met 5 zetels mooi werk kunnen verzetten. Dat gaat de VVD nu nog net zo goed met 4 zetels doen! Het biedt meer dan voldoende basis om een goed lokaal liberaal geluid te laten horen.

We kijken terug op een mooie campagne. Bijna iedere huishouden heeft een flyer van de VVD door de brievenbus gehad. Overal door de stad stonden driehoeksborden met posters, tevens waren er spandoeken. De VVD was ook erg actief op sociale media met o.a. professionele filmpjes.

De nieuwe fractie zal voorlopig bestaan uit Robin van Ulzen, Marisa Grotens, Jan Roelof Meesters en nieuwkomer Liselot Raat. Liselot stond op plek 6 van de kieslijst, maar is met een overweldigend aantal voorkeursstemmen direct verkozen. Hiermee neemt Hans Van Scheijen de eerste plek in om door te schuiven naar de gemeenteraad. De VVD gaat weer voor coalitiedeelname.

Nu gaan we volop aan de slag voor Meppel!

Robin