Roelof Pieter Koning weer wethouder

De 39-jarige Roelof Pieter Koning is tijdens de raadsvergadering op 24 mei weer tot wethouder geïnstalleerd.

Koning wordt gezien als de man met veel dossierkennis en daadkracht. Hij zit al zestien jaar in de politiek en is daarmee één van de meest ervaren politici in Meppel. Hij is een doener en vastbesloten om ook de komende vier jaar alles in het werk te stellen om ervoor te zorgen dat de gemeente  Meppel groeit en bloeit. Zowel letterlijk als figuurlijk.

Koning: ‘Onze gemeente verdient een opknapbeurt. Zo willen we investeren in een beter groenonderhoud. De afgelopen jaren moest fors bezuinigd worden, omdat het crisis was. Nu het beter gaat, willen we dat er geld komt om weer beter onkruid te wieden, straten schoon te houden en bloemen te planten. Nog belangrijker is dat Meppel figuurlijk groeit en bloeit. Waar andere Drentse steden te maken hebben met krimp, willen er steeds meer mensen in onze gemeente wonen. Dat is goed nieuws, want dat brengt lokaal werkgelegenheid met zich mee en zorgt ervoor dat winkels, restaurants en zaken als een bioscoop, ziekenhuis en schouwburg kunnen blijven. Ook de vele evenementen die Meppel telt, zorgen er voor dat mensen hier graag naar toe trekken en blijven. Meppel staat bekend om haar gezelligheid, veiligheid en goede bereikbaarheid. Daar moeten we dus nóg meer op inzetten.’

De VVD heeft volgens Koning de afgelopen vier jaar niet stilgezeten. ‘De binnenstad krijgt een grote opknapbeurt en de bioscoop keert gelukkig terug naar Meppel. Lelijke plekken worden aangepakt en er zijn meer dan 500 woningen bijgebouwd. Parkeren hebben we makkelijker gemaakt en Meppel heeft nu de laagste woonlasten van alle omliggende gemeenten. We willen deze koers vasthouden. Nu de economie aantrekt, is het tijd om gas te geven.'