Marisa Grotens-Pleyte

Marisa Grotens uit Nijeveen is 57 jaar, getrouwd en heeft twee, niet meer thuiswonende, kinderen. Ze is haar loopbaan begonnen als leerkracht basisonderwijs en studeerde daarnaast pedagogiek en onderwijskunde. Sinds 1998 werkt Marisa als onderwijskundige, docent onderwijspedagogiek en lerarenopleider binnen het Hoger Beroepsonderwijs. Vanaf 2006 als zelfstandig ondernemer en eigenaar van PIT coaching & consultancy in Nijeveen.

Van jongs af aan is politiek met de paplepel ingegoten. Het veel te vroeg overleden liberaal boegbeeld van de VVD en voorvechtster van een ontzuilde samenleving Haya van Someren is haar grote voorbeeld. Marisa is actief bij de VVD sinds 2002 en was vanaf het begin politiek actief in het bestuur als penningmeester en in de schaduwfractie. Naast politiek zijn ook  hardlopen, body balance, golfen, wandelen en lezen haar favoriete bezigheden.
Marisa is sinds 2010 VVD raadslid met in haar portefeuille vanzelfsprekend onderwijs en jeugd(zorg).
Verder heeft zij in haar portefeuille: sport; programma Binnenstad (Kromme Elleboog; het Vledder); lobbyen en netwerken (en mondiaal beleid);  integratie; citymarketing; wijk- en dorpsgericht werken. Ook is ze lid van de Verkennersgroep ‘Omgevingswet’. Nijeveen ligt haar na aan het hart en de belangen van dit dorp verdedigt ze met verve. Marisa: ‘Ik woon daar sinds 2006 met heel veel plezier.’
Haar motto is ‘Meedenken en meedoen om het beter te krijgen voor de gemeente Meppel’. ‘Ik ga voor een levendige stad en dorp met genoeg werkgelegenheid’, zo vertelt ze.
Marisa heeft als zevende op de lijst de ambitie om met voorkeurstemmen rechtstreeks te worden gekozen, zodat zij haar  jarenlang opgebouwde inhoudelijke expertise verder kan uitnutten. ‘Dan kan ik voor elkaar krijgen wat in ons programma staat’, zo meent ze. Ik ga voor het bouwen van bruggen, binnen en buiten de politiek. Focus op een dynamisch en ondernemend Meppel én Nijeveen door zichtbaar en laagdrempelig te zijn om zo verbindingen te leggen, in de meest brede zin van het woord. Dat doe ik bijvoorbeeld door samen met anderen vrijwilligerswerk te doen bij de Stichting Stedenband Meppel Most, Amnesty International, als collectant voor de Hartstichting en NSGK of als ‘hulp-oma’ op de school van mijn kleinkinderen. Samen sta je sterker en creëer je een positieve samenleving waarin iedereen, jong én oud moet kunnen meedoen.’