VVD zet zich in voor jongeren

Er moet hoognodig wat aan het skatepark in de Koedijkslanden worden gedaan. Die mening is de VVD Meppel toegedaan. (Foto's: Robin Olinga oftewel Binie)

Raadslid Annigje Udinga heeft daarom Artikel 32 vragen gesteld aan het College van Burgemeester en Wethouders. Udinga wil van het College weten of het skatepark in zijn huidige vorm voldoende veilig is voor de jeugd.

‘We horen bijvoorbeeld dat het skatepark, dat stamt uit 2007, in een slechte staat van onderhoud is’, schrijft ze. ‘Het bankje is kapot en tegels met onkruid en takken rond het terrein zorgen voor onveilige situaties. Jongeren blijven daar met de wieltjes in vast zitten en vallen.’

Volgens Udinga begint het skateseizoen weer in maart en vanaf dat moment worden er ook weer skatelessen in het park gegeven. ‘Het zou mooi zijn als voor die tijd een aantal zaken geregeld zou kunnen worden’, meent ze. ‘Onze jongeren hebben al zo weinig plekken in Meppel om samen te komen, laten we er dan voor zorgen dat de plek die ze hebben, netjes en veilig is. Het gaat dan niet alleen om onderhoud, maar ook om het onkruid verwijderen. Het zou helemaal mooi zijn als het licht niet al om half tien, maar later uit gaat. Daarnaast moet op termijn gekeken worden of de verouderde obstakels vervangen kunnen worden door nieuwere. Maar dat is een zaak van geld, dus dat moet de nieuwe raad na de verkiezingen regelen. Als het aan de VVD ligt komt er in elk geval meer aandacht en geld voor de ‘bewegende jeugd’ in Meppel.’