VVD zorgt voor kerstboom in Meppel

De VVD in Meppel is teleurgesteld over het feit dat er wederom geen grote kerstboom in het centrum van de stad te vinden is.

Daarom heeft de fractie besloten om zelf dan maar een boom te regelen en deze op het Kerkplein te plaatsen. In de boom hangen kerstballen met de tekst ‘Gezellige kerst in Meppel namens de VVD’. ‘Op die manier vragen we als fractie aandacht voor een gezellig Meppel en hopen we dat winkeliers volgend jaar de handen ineen slaan om samen voor een gezellig centrum te zorgen’, aldus raadslid Annigje Udinga.

'Daar steekt Meppel schril bij af'

Udinga vroeg zich ook vorig jaar in december af waarom Meppel het zonder kerstboom, ijsbaan of kerstman moest stellen. ‘Daar waar alle steden om ons heen ijsbanen, meerdaagse evenementen en prachtig versierde bomen plaatsen, daar steekt Meppel schril af’, meent Udinga. ‘Wij willen Meppel niet in een kwaad daglicht stellen, maar op een positieve wijze aandacht vragen voor wat meer gezelligheid in de december feestmaand. We hebben een mooie kerstboom van Bloemen Petersen gekregen en I Need It heeft de kerstballen gedrukt. Ook zij vonden het jammer dat er geen kerstboom in Meppel staat.’

'Iets extra's brengen'

Udinga vertelt dat ze blij is dat de gemeente dit jaar op verzoek van de VVD de kerstverlichting heeft betaald. ‘Maar dan is het jammer om te zien dat er verder weinig gebeurt. Natuurlijk is er één avond een gezellige Midwintershopping in de Woldstraat en een Koopzondag met koren, maar in deze weken zou Meppel eigenlijk elke dag iets extra’s moeten brengen om meer winkelend publiek te trekken. Wie weet wordt het volgend jaar beter en krijgen we dan wel twee grote kerstbomen op het kerkplein en de Wheem. Aan onze fractie zal het niet liggen.’